انواع دامن

امتیاز دهید

شما چه دامنی میپوشید؟

دامن یکی از پوشش های پرطرفدار برای خانم ها می باشد که از کمر شروع میشود و پاها را میپوشاند و در اندازه های مختلف وجوددارد که این اندازه ها نام های مختلف دارند که شامل دامن ماکسی، میدی یا متوسط، دامن کوتاه ومینی ژوپ می باشد و در مدل های مختلف مانند دامن پلیسه ای ، دامن راسته، دامن ترک و... موجود می باشد. دامن ها از پارچه های مختلف از قبیل ساتن، کرپ، حریر، کتان دوخته میشوند. دامن را همراه کت و یا بلوز میپوشند البته پیراهن هایی هم وجود دارند که دامن به بالاتنه متصل می باشد.از انواع پارچه کرپ، حریر کرپ که لخت هستند و چروک نمیشوند استفاده کنید.

دامن ماکسی 

دامن ماکسی به دامن های بلندی میگویند که به زمین میرسد وباید با کفش های پاشنه بلند پوشیده شوند تا زیباتر دیده شوند بنابراین دامن های ماکسی خود را کمی بلند تر بدوزید تا با کفش پاشنه بلند جلوه خوبی داشته باشد. دامن های ماکسی هیچ وقت از مد نمیوفتندو در مدل های مختلف چین دار،اندامی و کلوش موجود می باشند، وجود چاک در کنار لباس های مجلسی و دامن ها باعث میشود شما بلند تر دیده شوید پوشیدن لباس های چاک دار با صندل و کفش های پاشنه بلند شما را قد بلند نشان میدهد.دامن های تیره را با بلوز های روشن و دامن های رنگی خود را با بلوز های سفید بپوشید اگر دامن طرحدار یا گلدار داریئ آن را با پیراهن های ساده بپوشید. در انتخاب پارچه دامن توجه کنید که از پارچه های خشک ، پارچه هایی که چروک میشوند و جریان الکتریسیته دارند و به بدن میچسبند نخرید. اگر دامن شما پوشیده و بلند است از بلوز های یقه باز استفاده کنید.

برای دیدن پارچه های کرپ اینجا را کلیک کنید

 

دامن میدی

دامن های میدی دامن هایی هستند که بلندی آنها از زیر زانو شروع شده و تا مچ ادامه دارد دامن میدی برای خانم هایی که قد بلند و لاغر هستند مناسب می باشد و اگر افراد قد کوتاه قصد استفاده از دامن میدی را دارند از دامن هایی با قد کوتاه تر استفاده کنند این کوتاهی حتی اگر چندسانت هم باشد کافی است. اگر دامنتان تنگ است از پیراهن های آزاد استفاده کنید و اگر دامنی گشاد دارید از پیراهن تنگ استفاده کنید با دامن های میدی هم میتوان از کفش های پاشنه بلند و هم از صندل های پاشنه بلند استفاده کنید تا استایل شیک ودخترانه ای داشته باشید.

برای دیدن پارچه های حریر کرپ اینجا را کلیک کنید

دامن مینی ژوپ

دامنی کوتاه تا بالای زانو می باشد و به عنوان کوتاه ترین دامن شناخته شده است که در ابتدا لباسی مردانه بود چند سال به فراموشی سپرده شد و بعد از سال ها به عنوان دامن زنانه در برلین به بازار آمد و اکنون به مد جهانی تبدیل شده است. طراحی دامن مینی توسط مری کوانت در دهه 60 انجام شده هدف او از طراحی دامن مینی ژوپ این بوده که خانم ها هم ماند آقایان آزاد باشند و راحت حرکت کنند و از ماشین جا نمانند حتی نام مینی را از ماشین شناخته شده آن دوران گرفته است و طراحی جوراب شلواری در رنگهای مختلف هم کار مری کوانت بوده است.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه