انتخاب لباس مجلسی

امتیاز دهید

چند نکته مهم در مورد انتخاب لباس مجلسی

بیشتر خانمها زمانی که به عروسی، جشن و یا مهمانی دعوت میشوند، اینکه چه لباسی بپوشند یکی از دغدغه های بزرگ آنها می باشد. امروز همراه تیم بانوریس باشید تا این دغدغه بزرگ پایان بپذیرد. اگر اصول انتخاب لباس مجلسی را بلد باشیم به یک کار راحت برایتان مبدل میشود. بیشتر خانمها دوست دارند در مجلسی که شرکت میکنند دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند.

انتخاب لباس علاوه بر نوع مهمانی، محل برگزاری و زمانش به موارد دیگر نیز مرتبط میشود. در فصلهای مختلف رنگها و مدلهای خاصی مد میشوند اما در حالت کلی هر چه مدل، پارچه و رنگ لباس ساده تر باشد محبوبیت بیشتری دارد. اگر قرار باشد خانمها به مجلس مجللی بروند روزها و شاید ماها قبل دنبال یک مدل مجلسی می گردند که در میان مهمانان بدرخشند. در این امر چند نکته بسیار مهم وجود دارد. متناسب با سن خود مدل و رنگ پارچه را انتخاب فرمایید به عنوان مثال پارچه گیپور که برای لباس یک خانم میان سال استفاده می شود با مدل گیپوری که برای یک دختر 20 ساله استفاده می شود متفاوت است. مدل لباس نیز بسیار مهم است که متناسب با اندام شما باشد. 

لباس متناسب اندامهای مختلف:

اگر شما بالا تنه درشت، سینه های بزرگ و ران کوچک دارید پیراهن رکابی بدون آستین بپوشید، پیراهن یقه هفت نیز به شما کمک می کند تا سینه های شما کوچکتر دیده شود. در صورتی که شانه های پهن دارید پیراهن تک شانه بپوشید. لباسهای دکلته نیز گزینه مناسبی هستند و بهتر است لباس مجلسی شما از سر تا پا یک رنگ باشد، چون تفاوت رنگها باعث چاق تر دیده شدن شما می شود. از پوشیدن پارچه های که طرح شلوغ دارند خودداری کنید. اگر جزء خانمهای هستید که شکم بزرگ دارید، لباس مچلسی با پارچه های چین و چروک دار استفاده کنید تا شکم شما مشخص نشود. از پوشیدن لباسهای چسبان خودداری کنید، پارچه های ابریشمی و براق نیز مناسب نمی باشد.
خانمها با بالا تنه کوچک بهتر است بلوز با یقه گرد بپوشند تا سینه هایش بزرگتر نشان داده شود. اگر شانه های باریکی دارید پیراهن های که سر شانه صاف یا مدل دار و پف دارند انتخاب کنید.
خانمها با پایین تنه درشت بهتر است پیراهنهایی را برای خودشان انتخاب کنند که خط کمر آنها بالاتر و یا پایین تر از کمر قرار دارد، پیراهنهای تک رنگ که بالا تنه و یقه تزیین شده دارند به آنها توصیه می شود. بهتر است از رنگهای روشن برای بالا تنه و رنگهای تیره برای پایین تنه استفاده شود.

لباس مجلسی

لباس مناسب برای افرادی چاق

برای انتخاب لباس مجلسی ابتدا توجه داشته باشید که لباس کاملآ اندازه شما باشد تا اندام شما را لاغر نشان دهد لباس های تنگ تحرک شما را محدود می کند و لباس های گشاد شما را چاق تر نشان می دهد همچنین از لباس هایی به رنگ تیره استفاده کنید که بسیار در لاغرتر دیده شدن شما تاثیر دارد.

چگونه بلند قد دیده شویم

اولین نکته پوشیدن دامن های کوتاه است بر خلاف تصور اشتباه برخی افراد که اعتقاد دارند دامن های بلند باعث قد بلند دیده شدن میشود دامن های کوتاه باعث کشیده دیده شدن پاهایتان می شود البته دامن نباید درحد مینی ژوپ باشد دامن هایی که بالای زانو باشند مناسب ترین دامن ها هستند. در ضمن هرگاه قصد پوشیدن لباس کوتاه دارید حتما باید از رسمی یا غیر رسمی بودن مهمانی اطلاع داشته باشید.

کفش پاشنه بلند

پوشیدن کفش های پاشنه بلند از عواملی است که باعث بلندی قد می شود در انتخاب اندازه پاشنه کفش به قد خود هم توجه کنید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید.

لباس مناسب برای افراد لاغر

افراد لاغر بهتر است از لباس هایی که یقه هفت دارند استفاده نکنند و از لباس های مجلسی با رنگ روشن که یقه آنها پفی است استفاده کنند همچنین اگر دست های لاغر و ظریفی دارند لباس هایی انتخاب کنند که آستین های پف دار داشته باشد.
درانتخاب شلوار بهترین انتخاب برای افراد لاغر شلوارهای راسته می باشد و از پوشیدن شلوارهایی که تنگ هستند خودداری کنید.
برای خرید دامن هم بهتر است از دامن های پلیسه که جزء ترند های امسال است انتخاب کنید این دامن ها باعث خوش فرم نشان دادن پاهای لاغر شما می شود.

سبک لباس:

سبک لباسها متفاوت هست بعنوان مثال سبک لباس پری دریای یا مدل ماهی جزء سبکهای است که برای مجالس مجلل استفاده می شود و برخی از سبک لباسها بر هر اندامی می آیند ولی برخی دیگر به این صورت نمی باشد. برای مثال مدل ماهی جزء آن دسته از لباسهای هست که بیشتر اندامها می آید ولی مدل فون برای افراد به اصطلاح با اندام گلابی مناسب تر می باشد. دامنهای چین دار برای خانمها که اندام مستطیل شکل دارند متناسب است.

برای مشاهده و خرید پارچه های مجلسی اینجا کلیک کنید

خرجکار لباس مجلسی:

استفاده از پارچه های زرق و برق دار، پولکی، گیپور، سنگ و ملیله به لباس شما شکوه می دهد. اگر از لباستان میخواهید بعنوان لباس شب استفاده کنید بهتر است خرجکارهای که در شب می درخشند استفاده شود.

اکسسوری مناسب:

در گام آخر انتخاب کیف و کفش مناسب نیز بسیار مهم است، می تواند ست لباس مجلسی شما باشد و یا رنگش بصورتی باشد که با لباس شما هارمونی داشته باشد. 
استفاده از اکسسوری و زیورآلات را فراموش نکنید چون به لباس شما روح می دهد و شکوه لباس را نیز بیشتر می کند.

امیدواریم نکات گفته شده، شما را در انتخاب هرچه بهتر لباس مناسب یاری دهد.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه