اتو کشی درست انواع پارچه

امتیاز دهید

اتو کشی لباس برای هر خانه و خانواده ای لازم است، لباس ها و ملحفه ها وقتی اتو کشی شوند شیک تر و مرتب تر به نظر می رسند.
اتو کشی به ظاهر کار ساده ای به نظر می رسد؛ اما اگر با بی حوصلگی و کم حوصلگی انجام شود ممکن است منجر به سوختگی لباس های مورد علاقه و گران قیمتتان شود که جای جبران هم ندارد پس سعی کنید با اطلاعات لازم و حوصله کامل به سراغ اتوی لباس هایتان بروید.
در این مقاله همراه بانوریس باشید تا طرز صحیح اتو کشی لباس با پارچه های مختلف را بدانید.
قبل از هر چیزی این نکته را در نظر بگرید برای اتو کشی آب مقطر را در داخل مخزن آب بریزید. زیرا در صورت استفاده از آب معمولی، رسوباتی به صورت ذره های سفید موقع پمپاژ بخار آب روی لباس باقی می ماند.

اتو کشی

امروزه اتوکشی به دو روش انجام می شود:

1- اتو دستی
2- اتو پرس

این دو روش اتوکشی به دو شیوه متفاوت لباس ها را صاف و مرتب می کنند. اولی با پرس کردن و فشردن پارچه، لباس ها را صاف میکند و دومی با کشیدن آن بر روی سطح پارچه چین و چروک های آن را باز و صاف میکند.
استفاده از این دو روش برای پارچه های مختلف یکسان نیست و بهتر است هر نوع  لباسی بستگی به نیازش، اتوکشی مناسب خود را داشته باشد.

اکثر ما اغلب در خانه برای اتوکشی تمام لباس هایمان از اتو دستی استفاده میکنیم.

اتو کشی

اتو کشی با کیفیت چگونه امکان پذیر است

یک مسئله که در اتو کشی نقش بسیار مهمی دارد، میز اتو است که می تواند روی اتو کشی بهتر، تاثیر مستقیم بگذارد و یک لباس شیک و عاری از چروک به ما تحویل دهد.
اگر در خانه فضای کافی دارید می توانید بزرگترین سایز میز اتو را انتخاب کنید چرا که کار اتوکشی، راحت و سریع تر انجام می شود.
میز اتوها سایزهای مختلفی دارند که در بازار به 4 سایز مختلف یافت می شوند. سایز کوچک که مناسب فضاهای کم است ( 110 در 30 سانتی متر)، میزهای 124 در 45 سانتی متری.
میز آلمینیومی گزینه خوبی برای خرید است، زیرا جا به جایی آن به علت وزن پایین آن بسیار راحت تر می باشد.

اتوکشی انواع پارچه

پنبه : هنگامی که لباس شما کمی نم دار است اتو را بر روی درجه بسیار بالا قرار داده و سپس اتو کشی را شروع کنید اگر هم لازم دیدید از اسپری آب یا بخار اتو استفاده کنید تا تاثیر بیشتری بگذارد.
لباس هایی با جنس پنبه بسیار سبک و نازک هستند و امکان جریان هوا را روی پوست فراهم می کند.
پشم : پارچه پشمی را هنگامی که کمی نم دار است، اتو را روی درجه کم حرارت تنظیم کنید و از بخار برای مرطوب کردن آن استفاده کنید، روی لباس پشمی خود پارچه ای تمیز بکشید تا از صدمه به آن محافظت کند.
پارچه های پشمی که فاقد شک هستند، بهترین نوع الیاف برای لباس های زمستانی هستند.
نخی و کتان : لباس هایی از جنس نخ و کتان اغلب الیاف محکمی دارند که می توانند دمای بالای آب را تحمل کنند. این جنس لباس ها را هنگامی که نمناک هستند اتو بکشید.
در مواقع لزوم هم از بخار اتو یا اسپری آب استفاده کنید.
کشی یا استرج : این جنس پارچه ها را باید با دست و با آب گرم و شوینده ملایم شست و یا اینکه آن ها را در لباس شویی با درجه مخصوص الیاف مصنوعی بشویید. (راجع به الیاف مصنوعی بیشتر بدانید )
حتما به یاد داشته باشید در شست وشو پارچه کشی ها، نباید از سفید کننده استفاده کرد. پارچه کشی و استرج را با درجه پایین و حرارت کم اتو کنید.
نایلون و پلی استر: لباس هایی از جنس نایلون و پلی استر بهتر است با دست و به آرامی شسته شوند زیرا دارای الیاف ظریف و بسیار حساس هستند این پارچه ها را باید با حرارت پایین اتو کشی کنید هرگز از بخار استفاده نکنید و در صورت لزوم فقط از اسپری آب استفاده کنید.
چرم : پارچه چرم با اینکه بسیار مقاوم و با دوام است اما شست وشوی آن باید به آرامی انجام شود.
گردو غبار روی لباس چرمی خود را با یک پارچه تمیز و مرطوب و نرم پاک کنید و برای تمیز کردن انواع لکه از روی لباس چرمی باید از تمیز کننده های مخصوص البسه چرم استفاده کنید.
برای اتوکشی لباس چرم، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. برای جلوگیری از سوختن و براق نشدن، یک پارچه ی پنبه ای مانند حوله را روی لباستون قرار دهید تا مستقیم با لباس تماس نداشته باشد باید درجه حرارت اتو را روی بسیار کم تنظیم کنید و به یاد داشته باشید از بخار دادن به لباس جدا خودداری کنید.
استات : بهترین روش خشک کردن پارچه از جنس استات، آویزان کردن آن ها بر روی رخت آویز و به دور از آفتاب مستقیم است.
در اتوکشی این پارچه هم باید هنگامی که لباس مرطوب است از سمت داخل اتو شود.
 میزان اتوپذیری لباس از جنس استات 130 - 110 درجه سانتی گراد است.
 میزان اتوپذیری لباس از جنس تری استات 200 درجه سانتی گراد است.
ساتن : پارچه ساتن دارای بافت ظریف و بسیار نرم می باشد اتو کشیدن از سمت زیر ساتن بهتر است ولی چون این پارچه بسیار حساس می باشد بهتر است یک مانع مانند حوله بین پارچه و اتو قرار دهید. این کار از ماندن جای لکه آب روی پارچه هم محافظت می کند. دقت داشته باشید درجه اتو باید بر روی کمترین درجه حرارت باشد.
اگر لباس ساتنتان با لکه های گل کثیف شد بهترین شیوه تمیز کردن این است که با یک برس مخصوص و نرم گل های اضافی را روی پارچه به خوبی (هر چقدر گل کمتر به درون الیاف پارچه نفوذ کند، راحت تر تمیز می شود) سپس در آب سرد با صابون پارچه را آرام بشویید و سپس آبکشی نمایید.

برای خرید انواع پارچه به وبسایت ما مراجعه فرمایید

اتو کشی پارچه
اتو کشی کت و شلوار : برای باز کردن چین چروک کت شلوارتان میتونید از هر نوع اتویی چه دستی چه ایستاده و چه اتو پرسی استفاده کنید.
کت را بر روی میز اتو پهن کنید. فاصله ی کمی بین اتوی داغ و کت ایجاد کنید و با پمپاژه مداوم بخار، چروک ها را برطرف کنید.
به این نکته توجه داشته باشید قبل از اتوکشی هر نوع لباس با هر جنس پارچه ای از تمیز بودن آن کاملا اطمینان پیدا کنید چون گرما و حرارت حاصل ازبخار اتو، چرک و کثیفی را به بافت پارچه می رساند و در این صورت از بین بردن و تمیز کردن آن ها بسیار سخت خواهد بود. (برای خرید پارچه کت شلواری فاستونی اینجا کلیک کنید)
اتو کشی پارچه و لباس مجلسی : لباس های شب و مجلسی معمولا چون تزئینات خاص دارند و دارای قیمت بالا هستند. با توجه به پولک دوزی ها ، سنگ دوزی ها و ظریف کاری های دیگر لباس مجلسی شست و شوی آن در خانه و با دست امکان پذیر نیست باید حتما به خشک شویی سپرده شوند.
لباس های مجلسی حاوی اطلاعات مربوط به شست وشو و اتوکشی هستند ارائه ی این اطلاعات به متصدیان خشک شویی بسیار می تواند کمک کند.

برای خواندن مطالب بیشتر راجع به اتو کشی پارچه ها اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه