پارچه کشمیر

امتیاز دهید

همانطور که می‌دانیم هر فصلی پوشش مناسب خود را دارد. هیچگاه نمی‌توان لباس مناسب تابستان را فصول سرد سال پوشید. به همین جهت بهتر است در ارتباط با پوشش‌ها و پارچه‌های مناسب فصل پاییز و یا زمستان اطلاعات داشته باشیم. در این صورت است که استایل جذاب و خاصی خواهیم داشت. با فرا رسیدن فصل پاییز دغدغه بانوان شیک پوش در ارتباط با نوع پوشش زیاد شده است. این که چه استایلی را انتخاب کنند و چه نوع لباس‌هایی را بپوشند. یکی از مناسب‌ترین لباس‌ها برای فصل پاییز لباس‌هایی است که از پارچه کشمیر دوخته شده‌اند. کشمیر یا همان توییت یکی از لطیف‌ترین، لوکس‌ترین و بی‌نظیرترین پارچه‌های مورد استفاده در دنیای مد و فشن است. این نوع پارچه علاوه بر لوکس بودن بسیار نرم بوده و بهترین گزینه برای فصل‌های سرد سال از جمله پاییز است. این پارچه لوکس و گرانقیمت معمولا دوام زیادی دارد و بسیار عمر می‌کند. پارچه کشمیر که با عنوان پارچه توییت نیز معروف است از پشم تولید شده و در برابر آب و هوا مقاوم است. 

 

مدل لباس کشمیر
آنچه در این مقاله خواهید خواند:
1.    پارچه کشمیر چیست؟
2.    تاریخچه پارچه کشمیر
3.    کاربردهای پارچه کشمیر
4.    روش‌های شستشو و نگه‌داری پارچه کشمیر

پارچه کشمیر چیست؟ 

پارچه‌های کشمیر از نوعی پشم تولید می‌شوند. پشم مورد استفاده در پارچه کشمیر از موی نوعی بز بومی در آسیای میانه تولید می‌شود و معتبرترین تولید کنندگان این پارچه در ایتالیا و اسکاتلند مستقر هستند. این پارچه به عنوان یک پارچه لوکس و گرانقیمت معرفی شده است. پارچه کشمیر که به آن توییت نیز گفته می‌شود مخصوص آب و هوای سرد بوده و بسیار نرم است. این پارچه به سبب وضعیت آب و هوایی منطقه آسیا دولایه است. لایه اول پشم‌های بلند و لایه زیرین کرک‌های ریزی دارد. در اصل می‌توان گفت لایه زیر وظیفه محافظت از بدن را دارد. الیافی که برای پارچه کشمیر مورد استفاده قرار می‌گیرد در شرایط کاملا حساس و سخت جمع‌آوری می‌شوند. این الیاف که دارای ضخامت‌های متفاوت است بر اساس همین ضخامت‌ها تقسیم‌بندی شده و سپس رنگ‌آمیزی آن شروع می‌شود. مرحله نهایی نیز تولید نخ و الیاف است که در صنعت مد و فشن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاریخچه پارچه کشمیر

پارچه‌ها هم مانند هر چیز دیگری تاریخچه خود را دارند. هیچ پارچه‌ای هم از این قاعده مستثنا نیست. تولید پارچه کشمیر به قرن سوم میلادی باز می‌گردد. در اصل تجارت با ترکستان سبب شد که این نوع پارچه وارد منطقه خاورمیانه شود. کشمیر در اوایل محبوبیت خود را در فرانسه به دست آورد و سپس در کل جهان مطرح شد. می‌توان گفت تولید پشم کشمیر تا قرن نوزدهم میلادی در اروپا به عنوان یکی از صنایع اصلی انجام می‌گرفت. اما امروزه درخواست برای تولید پارچه کشمیر در سراسر جهان بالا رفته است. 

کاربردهای پارچه کشمیر

همانطور که می‌دانید انواع بیشماری پارچه وجود دارد. هرکدام از این پارچه‌ها نوع، جنس و کاربردهای متفاوتی نسبت به همدیگر دارند. پارچه کشمیر (توییت) نیز از این قاعده مستثناء نیست.

کت با پارچه کشمیر

مدل کت کشمیر

یکی از کاربردهای کشمیر در دوخت کت‌های فوق‌العاده جذاب و خاص زنانه است. کت‌های دوخته شده با پشم توییت بیشتر مناسب فصول سرد است. بهترین روش برای ست کردن این کت اینست که با لباس‌های پوشیده شود که از جنس کشمیر نیستند و شکل و فرم اندام را کاملا مشخص کنند. پارچه‌های کشمیر رنگ‌های ناهمگونی دارند و این سبب می‌شود که کت‌های دوخته شده با آن‌ها قابلیت ست کردن و پوشیدن با لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف را داشته باشد. کت‌ها یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین آیتم‌ها برای بانوان شیک پوش است. این خاص بودن زمانی دو چندان می‌شود که با پارچه کشمیر دوخته شوند.

پالتو

مدل پالتو کشمیر

پالتوها یکی از تن‌پوش‌های محبوب در فصول سرد سال هستند. زمانی محبوبیت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند که با پارچه کشمیر دوخته شده باشند. این نوع پالتوها راحت و گرم هستند و بیشتر مناسب افرادی هستند که دارای استایل کژوال، رسمی و کلاسیک باشند. پالتوهای دوخته شده با پارچه کشمیر قابلیت ست شدن با چرم و خز را دارند. 
شلوارهای بگی
شلوارهای بگی انتخاب دیگر بانوان جوان برای دوخت با پارچه کشمیر هستند. این شلوارها طرفداران مخصوص خود را دارند و نوعی جلوه اشرافی به استایل می‌دهند. ست کردن این شلوارها با بلوزهای ابریشمی جلوه بی‌نظیری به استایل می‌دهد. این شلوارها بادوام هستند و می‌توانند سل‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. 

پیراهن‌های زنانه

مدل پیراهن کشمیر

یکی دیگر از کاربردهای پارچه کشمیر می‌تواند در پیراهن‌های زیبای زنانه با سبک انگلیسی باشد. این پیراهن‌ها می‌توانند با بلوزهای سفید و کفش‌های پاشنه بلند ست شوند و حسی فوق‌العاده در فصل پاییز به شما بدهند. پیراهن‌های توییت تنخوری فوق‌العاده‌ بالایی دارند. 

شستشو و نگه‌داری پارچه کشمیر

روش شستشو

کشمیرها در دسته پارچه‌های حساسی هستند که هنگام شستشو باید نکای را رعایت کرد. برای مثال این پارچه‌ها نباید با آب گرم شسته شوند. آب گرم خاصیت پشمی کشمیر را تحت تاثیرقرار داده و باعث چروک شدن و حتی شل شدن آن می‌شود. پس کشمیر را دردمای 25 تا 35 درجه با شوینده‌های مناسب بشوئید. 
روش خشک کردن لباس با پارچه کشمیر
پس از شستشو نوبت به خشک کردن می‌رسد. در صورتیکه که لباستان با پشم توییت دوخته شده است آن را روی سطح صاف پهن کنید و اجازه دهید خشک شود. اینکار سبب می‌شود که شکل ظاهری لباس حفظ شود. 

اتوکشی پارچه کشمیر

این نوع پارچه‌ها باید با درجه بسیار کم و با استفاده از لایه محافظ اتو شوند. برای اینکار اتو را روی لباس بگذارید و بردارید. برای جلوگیری از تغییر شکل لباس اتو را روی آن نکشید. 

مدل لباس پارچه کشمیر

سخن نهایی

همانطور که گفته شد فصول سرد لباس و پوشش مخصوص خود را می‌طلبد. با فرا رسیدن فصل پاییز دغدغه بانوان شیک پوش در ارتباط با نوع پوشش زیاد شده است. این که چه استایلی را انتخاب کنند و چه نوع لباس‌هایی را بپوشند. یکی از مناسب‌ترین لباس‌ها برای فصل پاییز لباس‌هایی است که از پارچه کشمیر دوخته شده‌اند. کشمیر یا همان توییت یکی از لطیف‌ترین، لوکس‌ترین و بی‌نظیرترین پارچه‌های مورد استفاده در دنیای مد و فشن است. ما در این مقاله در ارتباط با این پارچه کاربردها و روش‌های نگهداری آن صحبت کردیم. یادگیری این اطلاعات به افزایش عمر لباس با پارچه کشمیر کمک می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه