پارچه چرم و انواع مدل لباس چرم دخترانه جدید 1401

امتیاز دهید

امروزه گسترش دنیای مد و فشن سبب شده است که تنوع پارچه‌ها نیز افزایش یابد. همین تنوع سبب سخت شدن دایره انتخاب یک پارچه یا مدل لباس شده است. انتخابی که جذاب و شایسته زیبایی باشد. اصولا در اینکه هر پارچه‌ای فصل و مکان خاص خود را دارد شکی نیست. اما به این مورد هم باید توجه کرد که چرا و برای چه مکانی پارچه می‌خواهیم. پارچه چرم یکی از پرطرفدارترین پارچه‌ها به شمار می‌آید. این پارچه محبوب انواع متفاوتی دارد و می‌توان با آن بی‌نهایت استایل‌ها را ساخت. پارچه چرم لباسی در دسته‌بندی پارچه‌های لوکس قرار دارد که در ابتدا مورد توجه آقایان بود. بعدها با ظهور طراحان خبره و حرفه‌ای و دوخت خاص‌ترین لباس‌ها با چرم، این پارچه محبوب به یکی از پرطرفداران‌ترین‌ها برای بانوان تبدیل شد. ویژگی‌های منحصربفرد چرم سبب شده است که هر فرد خوش سلیقه‌ای بتواند استایلی زیبا و چشم‌نواز داشته باشد.


 مدل لباس چرم

آنچه در این مقاله خواهید خواند: 

پارچه چرم چیست؟
انواع مدل لباس چرم دخترانه جدید 1401
اصول نگهداری پارچه چرم

پارچه چرم چیست؟

در تعریف کلی می‌توان به این نکته اشاره کرد که چرم اولین نوع پارچه است که در طول سالیان دراز به دست انسان‌ها تولید شده است. این پارچه از پوست دباغی شده حیوانات تولید شده و در اختیار دنیای مد و فشن قرار داده می‌شود. می‌توان گفت چرم لباسی در دسته‌بندی پارچه‌های لوکس قرار دارد. از ویژگی‌های شاخص و برجسته این نوع پارچه می‌توان به دارا بودن خاصیت نرمی و عایق، ضد آب بودن و داشتن تنوع در رنگبندی و طرح و درجات مختلف اشاره کرد. همین ویژگی‌ها سبب شده است که چرم به یکی از متنوع‌ترین و محبوب‌ترین منسوجات طبیعی به شمار بیاید. قیمت پارچه چرم به سبب لوکس بودن آن تقریبا بالاست. البته این زمانی صادق است که چرم از نوع طبیعی باشد نه مصنوعی.

انواع مدل لباس چرم دخترانه جدید 1401

1.    لباس چرم دخترانه

همانطور که می‌دانید لباس‌های چرمی در ابتدا فقط برای آقایان تولید می‌شد. بعدها این پارچه به پارچه‌ای محبوب در بین بانوان نیز تبدیل شد. امروزه خرید لباس و پارچه چرم لباسی در بین دختران جوان به یک نوع استایل تبدیل شده است. مهم نیست کت باشد یا شلوار، مانتو باشد یا بارانی، مهم اینست که دختران جوان راغب به ترکیب استایل خود با این پارچه بوده و بهترین نوع ست کردن با آن را بکارمی‌گیرند.

2.    شلوار چرم

یکی از محبوب‌ترین نوع شلوارها، شلوارهای دوخته شده با پارچه چرمی است. برخلاف گذشته که درخواست شلوارهای کتان و پنبه‌ای در بین دختران جوان زیاد بود. اینروزها بازار شلوارهای چرم داغ شده است. در اصل تمامی توجهات از سمت شلوارهای کتان به شلوارهای چرمی کشیده شده و همین موضوع است که سبب ایجاد استایل‌های جذاب و متفاوت می‌شود. بهترین نوع ست کردن شلوارهای چرمی با پیراهن‌های اور سایز طرحدار و یا پلیورهای بافتنی است. این شلوارها می‌تواند تنگ، گشاد، بلند، کوتاه، دمپا و حتی شلوارک باشد.

مدل شلوار چرم

3.    بلوز چرم

بلوزهای چرمی جدیدترین استایل با پارچه چرمی به شمار می‌آیند. استایلی که علاوه بر لوکس بودن حس خوشایند و خاصی را به بانوان می‌دهد. این بلوزها در مدل‌های مختلف آستین بلند و کوتاه، یقه گرد و ایستاده و حتی پشت باز طراحی و تولید می‌شوند. شما می‌توانید بلوزهای چرمی خود را به سادگی با شلوارهای چرمی یا حتی دامن چرمی ست کرده و بهترین خود باشید. 

مدل بلوز چرم

4.    پالتوی چرم

از دیگر مدل‌ لباس چرم دخترانه که در 1401 ترند شده می‌توان به پالتوهای چرمی اشاره کرد. پارچه چرم پالتویی و پارچه چرم مانتویی قطعا کمی متفاوت‌تر از پارچه‌هایی است که برای مانتو یا شلوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین خاطر در خرید پارچه چرم پالتویی باید دقت کافی داشته باشید. ست کردن پالتوی چرم نیز کار سختی نیست. شما می‌توانید پالتوی چرمی خود را با شلوار جین اسکینی و بوت بنددار ست کنید. پوشیدن یک بافت یقه اسکی زیر پالتوی چرمی نیز استایلی فوق‌العاده به شما خواهد داد.

مدل پالتوی چرم 

5.    کت چرم

کت چرمی می‌تواند در دسته‌بندی استایل‌های خاص با پارچه چرمی قرار بگیرد. ایده کت چرمی اورسایز در ابتدا توسط طراحان مطرح شد و سپس به زودی طرفداران خاص خود را به دست آورد. استایل کت چرمی با یک هودی کوتاه ترکیب جذابی برای دختران می‌سازد و  با کتانی بنددار به رنگ سفید و مشکی کامل می‌شود. پس اگر خواهان استایل چرمی هستید داشتن کت چرمی را در کمد لباس‌هایتان جدی بگیرید.

مدل کت چرم 

6.    لباس چرم مجلسی

برخلاف تصور بسیاری از افراد از پارچه چرم می‌توان لباس‌های مجلسی شاهانه‌ای خلق کرد. برای اینکه یک استایل مجلسی محشر با پارچه چرمی داشته باشید می‌توانید یک لباس یکسره چرمی با یقه باز بپوشید. حواستان باشد پارچه لباس‌های چرمی که برای لباس مجلسی انتخاب می‌کنید جذب و کشسانی بالایی داشته باشد. 

مدل لباس چرم مجلسی

7.    لگ چرم

لگ‌های چرمی از محبوب‌ترین مدل لباس چرم دخترانه جدید 1401 به شمار می‌آیند. این لگ‌ها به راحتی قابلیت ست شدن با یک کت سفید و کفش پاشنه نیمه بلند را دارند. این ست را امتحان کنید و خاص بودن خودتان را به رخ همه بکشید. 

مدل لگ چرم

8.    دامن چرم

طرح دامن‌های چرم بسیار متنوع است. آنچه که ترند سال 1401 است دامن‌های نیمه بلند چرمی با یک چاک و یا دامن کوتاه دکمه‌ای است که با اکسسوری‌های ظریف و کوتاه ست می‌شوند. شما می‌توانید دامن‌های چرمی را با ژاکت فوتر هم بپوشید.  

9.    کاپشن چرم

یکی دیگر از جذاب‌ترین پوشش‌های دخترانه با پارچه‌های چرمی کاپشن‌ها هستند. کاپشن چرمی جذابیت بالایی دارند و قابل ست شدن با انواع سبک‌ها را دارا هستند. در ابتدا این کاپشن‌ها برای خلبانان و موتور سوار ها طراحی می‌شد. ولی امروزه به یک سبک و استایل برای افراد عادی تبدیل شده است. داشتن یک کاپشن چرم در کمد لباس نه تنها از لحاظ ظاهری برای شما لایق است بلکه به علت کیفیت خوبی که دارد می‌تواند سال‌های زیادی از طرف شما مورد استفاده قرار گیرد.

مدل کاپشن چرم

10.    کت و دامن چرم

ترکیب کت و دامن چرمی ترکیبی لوکس و اصیل است که استایلی رسمی و نمیه رسمی دارد. این ست هیچ محدودیت سنی ندارد و می‌توان گفت یکی از آیتم‌های پوشش رسمی و کلاسیک در مجالس و مهمانی‌هاست.  

مدل کت و دامن چرم

اصول نگهداری پارچه چرم

چرم نیز مانند هر پارچه دیگری اصول نگهداری خاص خود را دارد. این مورد سبب می‌شود که عمر آن زیاد شده و همیشه تازگی خود را داشته باشد. برای افزایش عمر پارچه چرمی از شستشوی زیاد آن خودداری کنید و از اسپری براق کننده و مخصوص استفاده کنید. در صورتی که نیاز به تمیز کردن دارد از پارچه مرطوب استفاده کنید. چرم نیاز به اتوکشی ندارد ولی اگر نیاز بود قبل از اتوکشی پارچه‌ای نازک روی آن بیاندازید و با حرارت کم اتو بزنید.

سخن نهایی

چرم یکی از لوکس‌ترین و اشرافی‌ترین نوع پارچه‌هاست و سال‌های زیادی است که تولید شده و در دنیای مد و فشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایده‌های طراحی این پارچه بسیار زیاد و متنوع است و استایل‌های متنوعی می‌توان با این پارچه ساخت. کافیست انواع لباس‌های چرم ترند را بشناسید و نسبت به سلیقه و اندام خود استایل خاصتان را بسازید و زیباترین خود باشید.

 

 

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه