بهترین پارچه‌های پاییزی ۱۴۰۱

امتیاز دهید

داشتن استایل شیک و خارق‌العاده همیشه دغدغه بانوان بوده است. اینکه استایلی داشته باشند که خاص و متناسب با ظاهر، اندام و حتی فصلی باشد که در آن قرار دارند. در اینکه هر فصلی استایل و نوع پوشش خود را دارد شکی نیست. ولی باید اصول ست کردن و نوع پوشش آن فصل را هم بلد باشیم تا بتوانیم خاص و بی‌نظیر به نظر بیاییم. تغییر فصل خصوصا از تابستان به پاییز سختی‌های خاص خودش را دارد. تغییرات ناگهانی هوا در این فصل سبب می‌شود که در انتخاب پارچه و لباس دچار سردرگمی شویم. خصوصا اینکه پاییز به فصل دو هوایی مشهور است. یعنی گاهی سرد و گاهی گرم است. به همین خاطر فصل پاییز لباس‌هایی با الیاف و بافت خاص را می‌طلبد. در این میان علاوه بر فصل، سال هم در ترند کردن برخی پارچه‌ها نقش دارند. حال که ما پاییز 1401 را در پیش رو داریم بهتر است با بهترین پارچه‌های پاییزی 1401 نیز آشنا شویم. 

بهترین پارچه‌های پاییز 1401

ویژگی‌های پارچه‌های پاییزی

لباس‌هایی که برای فصل پاییز انتخاب می‌شود باید مناسب هوای سرد و گرم پاییز باشد. بافت الیاف پارچه‌های پاییزی باید نه در حد لباس زمستانی ضخیم و نه در حد لباس تابستانی نازک باشد. باید به گونه‌ای باشد که بتواند تعادل دمای بدن را حفظ کند. گاهی نیاز است از پوشش‌های دولایه در استایل پاییزی خود استفاده کنید. اما مسئله مهم شناخت پارچه‌های پاییزی و بکار بردن صحیح آن در استایل است. 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1. شانل بافت

2. کشمیر پارچه خاص پاییزی

3. فوتر ترک

4. پارچه کچه پشمی

5.مخمل کبریتی از بهترین پارچه های پاییزی 1401

6.مخمل سوییت

7.پارچه های پشمی چهارخانه

8.چرم

9.پارچه بارانی

10.پارچه آنگوره

بهترین پارچه‌های پاییزی ۱۴۰۱ 

1. شانل بافت 

پارچه‌شانل بافت که به آن فاستونی هم گفته می‌شود از معروف‌ترین پارچه‌های پاییزی است که در سال 1401 نیز ترند شده و اکثر طراحان از آن در کلکسیون جدید پاییزی‌شان استفاده می‌کنند. این پارچه‌ها دارای تار و پود مشخص هستند و اصولا پشت و رویشان یکی‌ست. الیاف این نوع پارچه تابیده و نیم تاب بوده و بافت بسیار نرمی دارد. پارچه شانل لخت هست اما ریزشی مثل پارچه ساتن یا مخمل ندارد. پرزهای ریزی روی پارچه وجود دارد که آن را لطیف و نرم کرده است. 

مدل لباس پارچه شانل بافت

2. کشمیر پارچه خاص پاییزی

اگر بخواهیم پارچه‌ای در خور فصل پاییز معرفی کنیم بی‌شک نام کشمیر را خواهید شنید. این پارچه فوق‌العاده پارچه‌ای خاص است که به شما حس تجمل و لوکس بودن را تلقی می‌کند. این پارچه الیافی لطیف از موی بز دارد و ظریف، محکم، سبک و لطیف است. البته این مورد را فراموش نکنید که کشمیر بافت ظریفی دارد ولی به لحاظ استحکام مقاوت بالایی دارد. می‌توان گفت که رنگ اصلی و طبیعی پارچه کشمیر، سفید، خاکستری و طیف‌های مختلف قهوه‌ای‌ است. این پارچه مثل ظاهر لوکس خود مراقبت‌های خاص و لوکس نیز دارد. 

مدل لباس پارچه کشمیر

3. فوتر ترک

فوتر ترک یکی از زیباترین پارچه‌های پاییزی است. این پارچه مناسب بانوانی است که پوست حساس دارند. فوتر ترک برخلاف ظاهر گرمی که دارد اصلا سنگین نیست و لطافت داخل آن سبب راحتی آن می‌شود. این پارچه مناسب دوخت پالتو و شنل بوده و کیفیت آن متفاوت است. تفاوت در کیفیت لباس‌های دوخته شده با پارچه فوتر ترک در میزان استفاده از الیاف طبیعی و یا مصنوئی در این پارچه است. از ویژگی‌های اصلی این پارچه پاییزی تولید آن در رنگ‌بندی متنوع و شاد است. فوترها در نام‌های فوتر ترک پشمی و فوتر کره‌ای موجود هستند و بدلیل پرز ندادن برای دوخت پالتو استفاده می‌شوند.

مدل لباس پارچه فوتر

4. پارچه کچه پشمی

یکی دیگر از معروفترین پارچه‌های پاییزی 1401 پارچه پالتویی کچه هست. پارچه‌های کچه به علت کیفیت و تراکم خاص خود برای لباس‌های پاییزی و زمستانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های خاص این پارچه می‌توان به عدم چروک‌پذیری و سبکی, عدم کشسانی و ایستایی مناسب اشاره کرد. پارچه پالتویی کچه برای لباس‌هایی همچون کت، مانتوهای پاییزی، جوراب، خرج‌کار، پیراهن، ژاکت، کلاه و پالتو مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

مدل لباس پارچه کچه پشمی

5. مخمل کبریتی از بهترین پارچه‌های پاییزی 1401

از دیگر پارچه‌های ترند در پاییز می‌توان به مخمل کبریتی اشاره کرد. محبوبیت این پارچه به دلیل الگوی برجسته منحصر به فرد و جذابش است. این نوع پارچه اصولا از پنبه و یا ترکیبی از پنبه و پلی‌استر تولید می‌شود. سه نوع نخ متفاوت در دوخت این پارچه استفاده می‌شود. دو نخ اولیه، سبب ایجاد بافت ساده یا جناغی می‌شود. نخ سوم هم برای پر کردن بافت به صورت جهت‌دار مورد استفاده قرار می گیرد. بافت پارچه مخمل کبریتی ساده است و در طی مراحل برش، پشت پارچه بافته شده چسب زده می‌شود. پارچه‌های مخمل کبریتی زارا به جهت ایستایی فوق‌العاده‌ای که دارند در دوخت انواع جلیقه‌ها و کلاه نیز کاربرد دارد. 

مدل لباس پارچه مخمل کبریتی

6. مخمل سوئیت

پارچه‌های سوئیت به عنوان پارچه‌های مناسب فصل پاییز حاصل از مرحله پایانی پرداخت چرم هستند. این پارچه‌ها از وارونه کردن چرم و استفاده از لایه زیرین آن و یا چرم‌های پوسته شده و یا ترک خورده تولید می‌شوند. سوئیت‌ها دوام و مقاوت نرمالی دارند و می‌توان از آن‌ها برای دوخت پوشاک پاییزی، بدلیجات، کیف، کیف پول، کفش، کلاه، کت و جلیقه استفاده کرد. این پارچه‌ها را می‌توان به دو صورت طبیعی و مصنوعی در بازار یافت.

مدل لباس پارچه مخمل سوییت

7. پارچه‌های پالتویی پشمی چهارخانه

همانطور که از نام این پارچه‌ها مشخص است، این پارچه‌ها برای دوخت لباس‌های مناسب اواخر پاییز و اوایل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. درصد بالایی از پشم در بافت آن‌ها استفاده شده و در لباس‌هایی مثل پالتو جلوه خاص و بی‌نظیری دارند.

مدل لباس پارچه پشمی چهارخونه

8. چرم

یکی دیگر از معروف‌ترین و صد البته محبوب‌ترین پارچه پاییزی چرم‌ها هستند. این نوع پارچه انواع مختلفی دارد که این مورد به نوع ساخت و منبع آن بستگی دارد. پارچه‌های چرمی دوام و انعطاف‌پذیری بالایی دارند و در رنگبندی‌های متنوع تولید می‌شوند. استایلی فوق‌العاده با یک کاپشن چرمی در فصل پاییز حق شماست. 

مدل لباس پارچه چرم

9. پارچه‌های بارانی

پارچه‌های بارانی اصولا از ترکیب پنبه، پلی استر، نایلون یا ابریشم مصنوعی تولید می‌شوند. پس از تولید نیز با مواد شیمیایی و ترکیبات شیمیایی ترکیب می‌شوند تا خاصیت ضدآب پیدا کنند. این پارچه‌ها مناسب دوخت بارانی و لباس‌های پاییزی هستند. می‌توان گفت خاصیت ضدآب پارچه‌های بارانی در کنار ظاهر خاص و شیک می‌تواند استایلی فوق‌العاده جذاب برای شما بسازد. 

مدل لباس پارچه بارانی (بارونی)

10. پارچه آنگورا

به هنگام معرفی بهترین پارچه‌های پاییز 1401 نباید آنگورا را از قلم انداخت. پارچه آنگورا از پشم آنگورا که نوعی پشم استخراج شده از طریق پوشش خرگوش‌های آنگورا است تولید شده. این پارچه مناسب اواخر پاییز و فصل زمستان است. از پارچه آنگورا در تولید شال گردن، پالتو، دستکش و ژاکت استفاده می‌شود.

مدل لباس پارچه انگورا (آنغوره)

سخن نهایی

همانطور که گفته شد هر فصلی پارچه موردنیاز خود را برای پوشش می‌طلبد. و ما سالهای زیادی است که شاهد ترندهای مختلف فصل‌ها و حتی سال‌ها هستیم. این ترندها در عین ساده بودن به ما خوش پوشی و خاص بودن را القاء می‌کنند. بهترین پارچه‌های پاییز 1401 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کافیست این پارچه‌ها را شناخته و در استایل خود بکار ببرید.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه